דף הנחיתה\מכירה הוא נכס אינטרנטי מניב ויש להתייחס אליו ככזה, כמו שרוכשים נכס נדל"ן להשקעה ורוצים למשוך באמצעותו שוכרים, משקיעים בו שיהיה יפה ומושך – כך גם דף הנחיתה. הוא אמור להכיל תחושה נעימה ולייצר רגש גם בלי לקרוא את הטקסט בכדי להניע את הקורא לפעולה אחת בלבד.
פעולה זו יכולה להיות השארת פרטים, הורדת מדריך, צפייה בסרטון וכו.
אז איך עושים את זה? ממשיכים לקרוא…
כאשר ניגשים לבנות דף נחיתה יש לוודא שאנחנו לא שמים בו הסחות דעת מכל סוג, דף נחיתה צריך להוביל אך ורק להשגת המטרה שלשמה הוא נבנה.
אין לשים בדף הנחיתה תפריטים, לינקים יוצאים, לינקים לרשתות חברתיות או כל פרט שעלול לקחת את הקורא למקום אחר. אם אתם משתמשים באלמנטור באתר וורדפרס מאד קל לעשות זאת ולבטל גם את ההדר וגם את הפוטר של האתר.
כמו כל מאמץ שיווקי, מומלץ לבנות את דף הנחיתה כאשר אנו מול מחקר הלקוח שלנו, ואנו מודעים היטב לכאבים ולרצונות של הלקוח הפוטנציאלי.
נהוג לחלק את הנכסים שלנו לדפי נחיתה ודפי מכירה.
דפי נחיתה
דפי נחיתה הם לרוב קצרים וקולעים למטרה, בסגנון "בוא השאר פרטים וקבל X" – חשוב לדאוג שלא תהיה בהם גלילה בכלל ולשים לב לפורמט ארוז היטב המציג יתרונות וכפתור קריאה לפעולה גדול ובולט.
דוגמא שלי: דף נחיתה להורדת מדריך חינמי
ההנחיות לבניית דף נחיתה:
יש ליצור כותרת בולטת המניעה מכאב לעונג (מחקר לקוח, זוכרים?) דוגמא:
קבלי מדריך חינמי שעזר למאות הורים להפוך את הילד שלהם מתלמיד מפריע עם ציונים נמוכים לכזה שהם מתגאים בו (וגם המחנכת)
יש לשים לב במקרה הזה לפניה בלשון נקבה (כי זה מה שמחקר הלקוח העיד או אולי יש דף דומה הפונה גם לגברים). שימו לב להבטחה שהמדריך מציע לאמא שסובלת מתסכול עמוק מהילד שלה. בתוך הכותרת ניתן לראות גם את הסמכות של המדריך (עזר למאות הורים), ויש לשים לב שאין בכותרת פרטים טכניים אלא רגש, לא הבטחנו שהציונים של הילד יהיו טובים יותר, אלא את מה שהאמא באמת רוצה: להתגאות בבן שלה, ואם גם המחנכת תצטרף אז בכלל מדובר על הגשמת חלום.
חשוב -להתמקד בלקוח ולא בשירות\נותן השירות!
תכונות:
יש להתמקד בתכונות הבולטות ביותר של המוצר, תכונות שמציעות הבטחה לפתרון (הבטחה שתוכלו לקיים כמובן – התוכן צריך להיות לא פחות ממעולה!)
תכונות כמו: "שלושת ההרגלים הקלילים שתכניסו לסדר היום המשפחתי שיתנו לילד עליה של 10% בממוצע הציונים בתוך חודש בלבד!"
מה עשינו פה?
השתמשנו ו במעבר מכאב לעונג.
יצרנו הבטחה ושילבנו בה הרגעה (אלו רק שלושה הרגלים קלילים)
יצרנו סקרנות – איך 3 דברים קלילים יכולים לתת לילד עליה כל כך משמעותית בלימודים?? סקרנות מעודדת המשך קריאה…
טופס לכידת פרטים:
יש לקבל את הפרטים הנחוצים בלבד, כל פרט שאינו קריטי למילוי הטופס יוביל לירידה באחוז ההמרות. אם כתובת מייל מספיקה, אל תבקשו יותר ממנה. אם ישנה נחיצות במספר טלפון אז בקשו אותו, אם לא – ותרו.
כפתור קריאה לפעולה:
כפתור בולט עם נגיעה אישית כמו "עידית, שלחי לי את המדריך!" או משהו בסגנון.
דפי מכירה
דף מכירה הוא לרוב ארוך יותר ותפקידו לספק את כל המידע הנדרש לביצוע רכישה, ההנעה לפעולה במקרה זה תוביל לדף סליקה או שיחת מכירה.
בדף זה נשאף להבהיר את כל הפרטים, לרכך התנגדויות ולהוביל את הלקוח למצב שהוא מעוניין, הכל ברור לו, ושהוא נינוח לגבי הרכישה שלו.
בדף מכירה בניגוד לדף נחיתה נשאף להכניס את הלקוח למצב קריאה עמוק יותר ולא להזנת פרטים על סף האימפולסיביות. חשוב להבין שככל שהלקוח יקרא יותר תוכן בדף המכירה, כך גדל הסיכוי שכל השאלות או ההתנגדויות שלו נענו והוא ירכוש בדף הסליקה או שהוא יגיע אליכם עם פחות שאלות, במידה ושיחת מכירה עדיין תדרש שימו לב, היא תוכל לרמז מה לא ברור או חסר בדף המכירה.
השאיפה שלנו היא לענות מראש על כל השאלות, ההתנגדויות, הפחדים והרצונות של הלקוח כדי שירכוש או יתקשר ויגיד "אני רוצה לרכוש".
ישנם כמה מרכיבים שחייבים להופיע בדף המכירה.
המיקום, הכמות והמינון יכולים להשתנות אך חשוב שכל הנ"ל יכללו באופן כלשהו בדף:
- כותרת = הבטחה.
- סיפור אישי – יוצר הזדהות עם הכאב, בנית אוטריטה ועוד (לכתוב בהתאם לעקרונות הסיפור ההוליוודי) כדאי להוסיף תמונה שלכם.
- הצגת השירות\המוצר ואיך הלקוח יקבל אותו.
- הוכחות ועדויות.
- ההצעה + בונוסים.
- האחריות.
- קריאה לפעולה.
- שלב בונוס – מענה על שאלות נפוצות.