אוטמציה זה השחור החדש – כולם מדברים עליה, כולם מתלהבים ממנה, האם היא רק באזוורד מלהיבה או שיש מאחוריה משהו שיכול להועיל לעסק שלך?
רמז: תקראו תקראו…

הרבה אנשים נפגשים איתי ומתעניינים לגבי אוטומציה בלי שהם ממש מבינים מהי ומה היכולות שלה, אז בפוסט הזה אני מתכוון לצלול לתוך האוטומציה שניתן להעשיר איתה את העסק שלכם ולהצית לכם את הדמיון לגבי כמה שעות אדם היא הולכת לחסוך לכם ואיזה יתרון אדיר היא הולכת לתת לעסק שלכם על פני עסקים שלא משתמשים בה.

אז למה לי אוטמציה עכשיו?

אוטומציה היא למעשה די ברורה מעצם שמה, להפוך תהליך ידני לתהליך שמתנהל בעצמו ללא התערבות אדם. למעשה כל תהליך חוזרני יכול, באמצעות הגדרות מסויימות, להפוך לאוטומטי אם נדאג לכך מראש ונבצע את אותן הגדרות המתאימות. 

שיעור היסטוריה קצר

אם אתם ילידי שנות ה-70 של האלף שעבר כמוני אתם בטח זוכרים את תחילת עדין המחשבים. בשנות ה-90 מערכות ההפעלה מסוג חלונות התחילו רק לתפוס תאוצה והחלו להכנס לכל בית. השימושים הבולטים לפני חדירת האינטרנט היו שימושי אופיס – אקסל, וורד, פאוורפוינט וכדומה.

אחד הפיצ'רים המלהיבים ביותר באותה תקופה היה ה-Copy&paste או "העתק והדבק" בעברית. היום זה נראה אולי קצת מגוכח מעט אבל עצם היכולת שלנו לקחת טקסט שכתבנו או כזה שקיים באתר אינטרנט ולהעתיק אותו ללא צורך בהקלדה חוזרת היתה לא פחות ממדהימה וחסכה המון הקלדה חוזרת. כדי להבין את החשיבות של "העתק והדבק" נסו לעבור שבוע בלי להשתמש בהם. אני משוכנע שאם אתם עובדים על מחשב זה יכול להיות אחד השבועות המעצבנים בחייכם.

אז למהפיכת ה"העתק הדבק" אני קורא "אוטומציה 1.0" – מאז אותה אוטומציה נפוצה מאד וישנו צבא של מיליוני אנשים שכל עבודתם היא לקחת טקסט ממקום אחד והעברתו למקום אחר. דוגמא באתר פייבר

אני חושב שזה קצת עצוב, לקחת את היכולת העילית של האדם ולתת לו לעשות עבודות ידניות משעממות כמו העתק הדבק – נכון, זה יותר טוב מלהקליד טקסטים מחדש אבל זה לגמרי עוד לא שם… אבל כידוע דברים השתנו מאז, ממש השתנו…

אוקיי, ומה קורה עכשיו?

שניה כבר נגיע לזה…
מהפכת אוטומציה 2.0, היא המהפכה שבה אנשי תוכנה, (כן כאלה שבילו כמה שנים טובות מחייהם בלמידה וכתיבת קוד) מאפשרים לעסקים ליצור תהליכים  אשר יכולים לחבר שירותים שונים באופן אוטומטי. לדוגמא: חיבור בהעברות כספים בין בנקים שונים, משלוח סמס על שימוש בכרטיס אשראי ועוד. שירותים אלו היו נחלת עסקים גדולים בעיקר והפריסה שלהם הצריכה מתכנתים, הרבה זמן ובעיקר כמויות מרשימות של כסף…

אז היום ניתן להכריז בבטחה שאנחנו בעידן חדש, עידן של אוטומציה 3.0 – עידן שכל בעל עסק יכול ליצור אוטומציות מורכבות (אפילו מאד מורכבות) ללא שורת קוד אחת, ללא ידע בתכנות ועם עלות סבירה, סבירה מאד אפילו.

מעולה אבל מה זה נותן לי?

אוקיי, עכשיו אנחנו מגיעים לחלק שמשלהב לכם את הדמיון…

מה אוטומציה יכולה לעשות בשביל העסק שלך?

הדרך הטובה ביותר להסביר את כוחה של אוטומציה לדעתי היא בעזרת דוגמאות. כאחד שהעסק שלו בנוי סביב אוטומציה ולא חסרות לי כאלה:

אם אתם מפרסמים בפייסבוק ומשתמשים באופציה של טופס לידים אתם בטח מכירים את זה שאחת לכמה זמן אתם צריכים להכנס למערכת הפרסום ולהוריד קובץ עם הלידים שהצטברו – אם אתם לא תעשו את זה אתם פשוט זורקים כסף לפח.  (לידים נוספים יכולים להגיע גם מדף "צור קשר" באתר שלכם)

עם שימוש באוטומציה אתם יכולים להגדיר שכל הלידים יכנסו למערכת ה-CRM שלכם, או לשלוח לכם\לעובדים שלכם מייל על ליד חדש שהתקבל.
רגע…אם כבר אספנו את הלידים האלה, למה שלא נשלח להם מייל? או אולי סמס? או בעצם אולי כדאי שנוסיף אותם לרשימת תפוצה שלנו כדי "לחמם" אותם מעט לפני שנפנה אליהם טלפונית?

המממ…אם אנחנו פונים אליהם טלפונית, למה שלא נשלח להם קודם קישור לטופס קצר שימלאו פרטים לגבי מה הם מחפשים?
אם הם כבר מילאו טופס, למה שלא נזין את  המידע שלהם לתוך מערכת ה-CRM שלנו לצורך תיעוד? ומתי שנתקשר אליהם כבר נדע את כל המידע לגבי הצורך שלהם וכל מה שנותר לנו זה להציע להם את הפתרון.

אולי בכלל נעדיף לשלוח להם לינק לקביעת פגישה איתנו, כמו הלינק שלי שאני שולח ללקוחות לתיאום שיחות איתי (מוזמנים להשתמש בו)

במידה והצלחנו למכור להם את השירות או המוצר שלנו, למה שלא נשלח להם מייל סיכום פרסונאלי עם חשבונית מצורפת? משהו בסגנון "חגית, תודה שרכשת את <שם המוצר> שלנו" – כן ניתן גם לשלב שדות פרסונאליים! איזו חווית לקוח!

ולאחר שסיפקנו את המוצר, לא כדאי שנבקש שהלקוח יכתוב לנו חוות דעת מפרגנת באתר או בדף הפייסבוק? ברור שכן, כל מה שצריך זה לבקש, כלומר להגדיר שהאוטומציה שלנו תבקש… למה שלא נגדיר שנפנה אל הלקוח לאחר חודש ונשאל אם הוא מרוצה מהמוצר שלנו? אולי נציע לו מוצר נוסף משלים? אולי מבצע "חבר מביא חבר" שיזרים לנו לקוחות נוספים על בסיס אוטומטי.
אתם מצליחים להבין איזו חווית לקוח מדהימה ועוטפת מקבל הלקוח הפוטנציאלי שלכם? אתם מבינים כמה זמן נחסך וכמה שירותיים אתם הופכים להיות? 

בואו נקח את זה לשלב הבא, הלקוח יצטרך תמיכה? שלחו לו מייל והוסיפו אותו לקבוצת לקוחות בפייסבוק – חברו אותו לקבצי מידע בקבוצה וכך תמנעו שאלות מיותרות. בקבוצת הלקוחות שלי, הלקוחות הוותיקים שמחים לענות על שאלות בעצמם, לפעמים לפני שאני מספיק לעשות זאת…

עם יד על הלב, היום אתם מספקים שירות כזה ללקוח שלכם? אתם אוספים חוות דעת מכל לקוח? מבקשים ממנו משוב? מספקים לו תמיכה לאחר רכישה? אם התשובה היא כן אז או שאתם מוכרים מעט מאד, או שאתם עובדים בעסק שלכם 24/7 וכנראה שאין לכם ממש חיים…

רוצים עוד דוגמא?
בבקשה:
מכירים את זה שלקוח מתקשר ושואל אין-ספור שאלות? את אותן שאלות שעניתם עליהן עם הלקוח הקודם, וזה הקודם שלפניו? כמה מתסכל זה יכול להיות?
אז אוטומציה יכולה לפתור גם את זה.
 בעסק שלי, כאשר לקוח מתקשר, אני מפנה אותו בנימוס עם לינק לווצאפ לצ'טבוט שלי, שם הבוט שלי עונה לו על אותן השאלות בזמנו הפנוי ואני מתפנה לעיסוקיי. הדבר היפה במיוחד זה שהבוט שלי כבר דואג גם למכירה, ואין דבר יפה יותר בעיניי מלראות לקוח שמדבר עם הבוט שלי, מקבל תשובות, מופנה לאתר ומבצע רכישה. לפעמים זה קורה גם באמצע הלילה כשאני ישן…
אם ישנן שאלות שלבוט שלי אין תשובה, אני פשוט ניגש בקלות, בלי לכתוב אף שורת קוד אחת, ומלמד אותו לענות על השאלה הזו להבא.

חוק חשוב שלמדתי מחבר יקר – כאשר אני צריך לעשות משהו יותר מפעמיים – כנראה שנדרשת פה אוטומציה

 

הדוגמאות האלה לא מגרדות אפילו את קצה הקרחון של מה ניתן לעשות בעסק ומעבר לחווית הלקוח אתם מקבלים שקט ויכולת להתרכז בדברים שבאמת חשובים לעסק שלכם. זו הסיבה שאני מרשה לעצמי לנהל 3 עסקים במקביל ולהשאר בחיים…

מה עוד אפשר לעשות עם אוטומציה?

וואו, איפה להתחיל?

אוטמציה יכולה לעזור בחיבור מערכות:

  • ניהול פרוייקטים
  • איסוף לידים
  • אוטומצית אתרי איקומרס
  • חשבונאות והפקת קבלות
  • שירות ותמיכת לקוחות
  • ניהול כח אדם ושעות עבודה
  • מילוי טפסים, סקרים ושאלונים
  • ניהול קבצים בענן
  • ניהול זמן ומשימות
  • אוטומציות במייל
  • ניהול רשתות חברתיות
  • ניהול התראות, חדשות ונוטיפיקציות
  • ניהול וידאו 
  • ניהול פגישות ולוח שנה
ומה שהכי יפה פה זה שאתם יכולים לשרשר את כל התחומים הנ"ל לפי לוגיקה עסקית כרצונכם ללא הגבלה כמו בדוגמאות הנ"ל.

טוב שכנעת אותי, איך עושים את זה?

ישנן שתי מערכות שמאפשרות לעשות את כל האוטומציות האלה.
מערכת אחת שהיא מבחינתי מתנת האל לאנושות נקראת Zapier היא הקלה והפשוטה יותר להבנה ואם אלו הצעדים הראשונים שלכם בתחום האוטומציה אז היא ללא ספק המומלצת. מוזמנים לרכוש את הקורס שלי  היא מחברת מעל 2000 אפליקציות שונות אחת לשניה ומאפשרת שרשור של כמה מהן. חלק גדול מהאוטומציות כבר בנויות וניתנות ליישום מהיר ופשוט.

מערכת נוספת, טכנית יותר, זולה יותר ודורשת זמן להבנה ויישום נקראת Integromat עם מעט פחות אינטגרציות אפשריות אבל עם יכולות מתקדמות די מרשימות.

אם לסכם, אני חושב שהחלק החשוב ביותר באוטומציה זה השילוב בין יכולת לפנות אתכם בעלי העסקים לעבודה שתכניס לכם יותר לקוחות ויותר כסף מצד אחד, ומצד שני לספק לאותם לקוחות חווית קנייה טובה, אותם לקוחות ישמחו להמליץ עליכם והנה יצרתם גלגל בלתי פוסק של הכנסות לעסק שלכם.
כל זה קורה בזמן שאתם נקיים מעבודות טורדניות, חוזרניות ומשעממות שלתפיסתי הן אלה שחונקות את העסק ולא מאפשרות לו לצמוח.
אז עכשיו הכדור אצלכם…

תודה רבה על הרשמתך.
המדריך ישלח אליך בקרוב.

לקוחות יקרים,

קבלו מדריך חינם לשיפור העסק שלכם.

המדריך שלנו מכיל עצות וייעוץ לניהול עסקים והגדלת רווחים.

השתמשו באוטומציה להשגת הצלחה.

בואו נעבוד יחד כדי לגרום לעסק שלכם לגדול.

בכבוד רב,

ליאור וקנין

בואו נהיה שותפים!

מלאו את הפרטים בטופס וקבלו ממני למייל את כל הפרטים

אני מזמין אותך לבדוק אם אוטומציה מתאימה לעסק שלך

בשיחה קצרה של 15 דקות נבין יחד איך אפשר לקחת את העסק שלך לשלב הבא

דילוג לתוכן